Як новобудови перетворюються в гетто.
Біль через рахунок 7:2 у грі “Астон-Вілла – Ліверпуль” – ніщо у порівнянні з тим, що я відчуваю, відвідуючи більшість нових будинків через 7-10 років після їх заселення.
Якщо Ви живете у новому будинку і сумніваєтеся, чи почався у Вас лякаючий процес занепаду, ось Вам набір базових характеристик на шляху до перетворення у «гетто». Перевіряйте)
1. Фасадний апокаліпсис
Якщо забудовник не заморочився питанням якісної концепції фасаду будинку, в процесі заселення і подальшого ремонту мешканці почнуть вносити серйозні корективи «візуалки»: відповідно до власних естетичних вподобань і бюджету.
Якщо балкони не засклені – їх обов’язково засклять (на власний смак і бюджет), якщо вікна неякісні – їх обов’язково замінять (на власний смак і бюджет), якщо не передбачено місця під кондиціонери – їх обов’язково встановлять (на власний смак і бюджет). Хаотичність розміщення і стилю, помножене на недотримання кольорової одноманітності – подібна «творчість» у наших широтах вважається явищем нормальним і звичним.


2. Війна за МЗК
Місця загального користування (МЗК) – загальнобудинкова власність і предмет бажань та суперечок більшості мешканців. Практика показує: квартира майже ніколи не буває достатньо великою, щоб у ній вмістилися: дитячий візок (інколи – дві штуки), велосипед (інколи – по числу мешканців), зимова гума (інколи – відразу від двох автомобілів) і шафа, яку “я ось-ось заберу на дачу” (інколи – може бути і тумбочка, і пошарпаний стілець з попередньої квартири).
Коли справа дістається килимка у загальному коридорі, на який виставляється все більше духмяного взуття – все, абзац, «гетто» стукає у Ваші двері.
3. Інтер’єрні рішення для курців
Особисто я ще не зустрічав забудовника, який би організував приміщення для курців, де останні могли б знищувати легені з максимальним комфортом. Такі зони з’являються стихійно – недопалки, консервні банки та зламаний стілець, який, як пам’ятаєте, так і не дістався дачі або смітника.
4. Галерея аматорської художньої самодіяльності
Вона може з’явитися де завгодно: в ліфті, на стінах під’їзду, на зовнішній стіні будинку. Як правило, все починається з маленьких, виконаних кольоровою крейдою, квіточок і гасел типу “Сонце, ай лав ю!”. Має стійку тенденцію поступово переростати до карикатур на чинного президента та етнографічних довідок про те, що “Таня з 27-ї квартири – шал**а” (теж іноді з ілюстраціями).
Повірте – вистачає одного малюнку/напису і далі ця чума буде множитись й процвітати, від крейди до гострих предметів і фарби з балончика.

5. Дошка оголошень офлайн
Здавалося б, що такого: візиточка ремонтників у ліфті? Але – зі швидкістю лавини список буде доповнюватися сервісами доставки, продажем побутової техніки, постачальниками будматеріалів та іншими спецслужбами. Вони приклеюють, штампують, підписують від руки, в усі щілини запихають дисконтні купони. Досить швидко до цього кольорово-різношерстого полотна економічного зростання додається “Таня з 27-ї квартири – …” – і композиція знаходить свою завершеність.
6. Ландшафтний дизайн «АЛЯ-ХРУЩ»
Клумби в шинах, імпровізовані парканчики, газонні композиції з кольорових або фарбованих пляшок з-під пепсі, йогуртів та енергетиків – все палає в руках пенсіонерки, коли їй хочеться краси, а забудовник чи ОСББ не встигають відповідати рівню її амбіцій.
Пам’ятайте – у новобудовах живуть не лише молоді й адекватні, а переїзд людини з «хрущовки» далеко не завжди означає зворотний переїзд «хрущовки» з людини.
7. Собачі радості
Один сезон – і власників собак починає ненавидіти весь житловий комплекс. За відсутності дисципліни та/або окремого майданчика для вигулу, відходи життєдіяльності домашніх улюбленців починають рівномірним пластом покривати все навколо. І якщо у вашому ЖК сусіди не навчилися поважати один одного і прибирати за песиком, де б не трапилася з ним радість полегшення – Вас чекають тяжкі часи.
Необхідність надягати гумові чоботи, щоб просто підійти до під’їзду, ще не підвищувала статус жодного нового будинку.

Надто згущені фарби? Вихід є – рано чи пізно, у кожному будинку з’являється сусід, який всім незадоволений. Виключно неприємна людина, скандаліст і зануда, який не розуміє творчості у ліфті та під’їздах, якому заважає безлад на квартирних майданчиках і не подобається саморобний дизайн прибудинкової території.
Як правило, така людина розуміє одне: якщо кожен свій комфорт трошки розширить – то всі разом дуже здорово втратять: і у вартості квартир, і у комфорті, і у збереженні житла в стані нового будинку. У якому приємно жити й запрошувати гостей, та й продавати квартири (за необхідності) на порядок легше.
Тому моя особиста порада – навіть якщо чужий перфекціонізм в’язне у Вас на зубах, як прострочений мармелад – прислухайтеся. Як свідчить практика, зусиллями саме таких людей новий будинок максимально довго залишається таким, у якому Ви й придбали своє теперішнє житло.
Дмитро Хоміч,
менеджер з продажу житлової нерухомості