Для карантину це нормально?! – Або хто вийде переможцем з карантину?…

 Всі ми відчуваємо, більшою чи меншою мірою, наслідки економічної нестабільності, пов’язані із пандемією COVID-19 та наслідками карантинів. На дошках оголошень та банерних вивісках про оренду ми спостерігаємо значну частину вакантних приміщень – зазначає менеджер відділу комерційної нерухомості Ольга Синиця

З якими проблемами стикаються власники при здачі приміщень в оренду?

– Крім звичних питань, які виникають зазвичай, на кшталт орендних канікул і гарантійних платежів, власників спіткали нові проблеми та пошуки їх вирішення задля отримання прибутку навіть у такий нестабільний період. Основні тези:

  1. Замороження орендної плати на час повного Локдауну;

Не варто чекати настання повного Локдауну і розбиратись з проблемою по-факту, необхідно все обговорити зазделегідь, і бути готовим з обох сторін до майбутнього врегулювання орендних відносин.

  1. В карантин вихідного дня не оплачувати не робочі дні;

Паритетним варіантом може бути, коли орендар не отримує прибутку, то власник, ідучи на зустріч теж не отримує орендну плату за ті дні коли орендар не працює у зв’язку з карантином вихідного дня.

  1. Ціни просіли на 10-35%;

Власникам не варто забувати, що цей фактор спричинений в основному  зменшенням прибутків і в самих орендарів. Тому варіант витиснути всі кошти з орендаря не призведе до довготривалої співпраці, та може підштовхнути орендаря до скорочення затрат шляхом зменшення площі чи пошуку дешевшого варіанту.

  1. Пільговий період на розкрутку, а згодом вихід на компромісну ціну.

Зараз і так не найсприятливіший період для здачі приміщення в оренду. Часто компромісним варіантом є поступовий вихід на базову орендну ставку, давши час орендарю, на «розкрутку» в новій локації.

Чому зараз не найсприятливіший час для здачі в оренду?

  •  опалювальний періоду, вартість комунальних послуг на порядок вища;
  • зима – зменшення ділової активності, свята;
  • постійні ризики локдауну та неможливість спрогнозувати окупність бізнесу;
  • у звязку з карантином: «чим більша пропозиція приміщень – тим менша мотивація до прийняття позитивного рішення».

 Чому ж так довго приміщення не знаходять своїх орендарів, а потенційні угоди «зриваються»?

Річ у тому, що сторони мавши спільний інтерес – отримання максимального прибутку, не були готові до зменшення прибутків. Адже в умовах пандемії як в орендаря зменшились доходити так і у власників приміщень.

Постає дилема: зменшення прибутків чи їх відсутість? На жаль, власники часто обирають другий варіант.

Який основний фактор впливу відбудеться угода чи ні?

Сьогодні, основним фактором є саме діалог зі всіма потенційними орендарями і пошук точок дотику при яких обидві сторони будуть задоволені. Якщо раніше критеріями вибору приміщення були лише локація, площа і ціна, то зараз на власників чекають нові виклики і без обговорення можливих економічних ситуацій в країні і на ступних дій, угоди не відбудеться..

То як все таки вийти переможцем під час карантину?

В умовах пандемії виграє той власник який входить в положення орендаря. Рекомендуємо слухати пропозиції від потенційних орендарів і брати паузу на обдумання, навіть ті пропозиції, які спочатку здаються абсурдними, можуть стати вашим реальним прибутком в довгостроковій перспективі. Але важливо консультуватись з фахівцями аби Ви точно знали, що запропонували свій об’єкт нерухомості ВСІМ потенційним орендарям та той якого ви обираєте є якісним.

Ольга Синиця,
менеджер відділу комерційної нерухомості

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *