«Власна справа», «свій бізнес», «буду працювати на себе» – оптимістичні фрази, що підкріплені прибутковою ідеєю. А що після ідеї? Звісно – робоче місце, організація робочого простору та розпорядок робочого дня. З чого ж розпочинається робоче місце в бізнесі? Розглянемо його «еволюційний» шлях.

Кімната. Так, звичайна кімната Вашої квартири чи будинку, яка на певний час, можливо, коли саме у сусідній кімнаті спить ваше немовля, перетворюється на робочий простір. Вимоги – наявність доступу до мережі інтернет, комп’ютер та телефон. Переваги – безкоштовно. Недоліки – обмежений час використання, завжди домашня, а не робоча атмосфера, клієнтам до вас – зась!

Кафе/Бар. Непоганий варіант для стартапу, особливо якщо там є тихенький, віддалений столик з  доступом до wi-fi. Переваги – недорого (кілька чашок кави, десерт), можливість провести ділову зустріч. Недоліки – обмежений час використання (зазвичай до обіду), також постійні зустрічі можуть викликати підозру.

Коворкінг. Перше напівстаціонарне робоче місце. Переваги – робоча атмосфера, бюджетно (оплата лише використаного часу), можливість зустрічі з клієнтами. Недоліки – дорого в довготривалій перспективі, немає гарантії вільного місця в потрібний час, не додає впевненості партнерам, з якими плануємо тривалу співпрацю.

Бюджетний офіс. Стаціонарне, постійне робоче місце. Переваги – можливість вказати своє розташування, потенціал розширення штату працівників, організація робочого процесу в бажаний час. Недоліки – постійна стаття витрат у вигляді орендної плати.

Офіс в бізнес-центрі. Стаціонарне робоче місце з елементом статусності. Переваги ті ж, що і в бюджетному офісі + престижність локації/бізнес-центру, легка доступність. Недоліки – постійна стаття чималих витрат у вигляді орендної плати та супутніх платежів (комунікації, прибирання, охорона).

Магазин.  Це вже квадратні метри, які мають генерувати дохід з прямих продажів. Переваги – безпосередній вихід на ринок зі збільшенням продажів, вас знають, основні товарні позиції можна побачити та придбати на місці. Недоліки – значно вища постійна стаття витрат у вигляді орендної плати, супутніх платежів, заробітної плати персоналу.

Магазин зі складом.  Розмір торгової площі зростає і, можливо, це вже не один магазин. Переваги – збільшення асортименту продукції, достатні товарні залишки, бізнес масштабується та розширяється і в результаті – зростає ваш дохід. Недоліки – витрати теж зростають, на додачу до орендної плати з’являються нові витрати на комірника, логіста, менеджера з продажу.

Виробництво з мережею складів та магазинів. Не виключаємо ймовірність того, що колись ви зможете зробити товар, який продаєте – кращим, чи наприклад, виготовити його власними ресурсами. Постає питання розміщення виробничих потужностей – приміщення під майстерню, цех, виробництво.

На цьому етапі розповідати про недоліки та переваги недоцільно, адже будучи на цьому щаблі ви уже на власному досвіді краще зможете описати свій шлях «еволюції» від маленької квартири-офісу до фабрики, заводу чи великої мережі.

Олександр Данкін,
керівник відділу комерційної нерухомості

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *